Ben jij gek op podcasts in Nederland? Dan weet je dat er veel podcasts zijn over het bespreken van media, politiek of zelfs muziek, kunst, koken en reizen. Maar er zijn ook thema’s die je niet elke dag voorbij ziet komen in Nederlandse podcasts. Hieronder ontdek je een aantal thema’s die heel geschikt zouden zijn voor een podcast.
De wereld van online casino’s
Casino’s en online casino’s zijn een opkomende industrie die in Hollywood al vaak films heeft geïnspireerd. Denk alleen al aan de hele reeks van Ocean’s 11, 12 en 13. Sinds online gokken in Nederland legaal is, groeit de markt ook hier hard. In het online casino vind je bijvoorbeeld online versies van speeltafels als roulette en baccarat in het live casino, maar ook online versies van gokkasten, die ook wel videoslots worden genoemd.
Deze wereld evolueert hard en er komen steeds weer nieuwe spellen op de markt van de makers, die zich inmiddels bijna kunnen meten met de grote gameontwikkelaars in de wereld. Dat maakt deze bijzondere wereld dan ook uitermate geschikt voor een podcast over alle ins en outs, nieuwe casino’s op de markt in Nederland of Europa of nieuwtjes rondom nieuwe wetgeving.
Podcast over onbekende landen
Van de Baltische Staten tot Korea, er zijn nog altijd veel landen die geen eigen podcast hebben. Toch spreken veel van die landen ons best tot de verbeelding. Met name Zuid-Korea wordt nog niet al te vaak behandeld in Nederlandse podcasts, maar wist de laatste jaren veel aandacht te trekken door films en series die in populariteit groeien of de enorme hits van bands in de K-Pop industrie.
Zuid-Korea is daarnaast een belangrijk economisch land, met een grote invloed op het gebied van mode, industrialisatie en andere zaken. Het land heeft daarnaast een enorme invloed op onze keuken. Gerechten als bibimbap zeiden ons een paar jaar geleden weinig, maar in grote steden kun je het gerecht nu op ontzettend veel plekken vinden.
Podcast voor een nieuw publiek
Podcast Luisteraars zijn vaak jong. Dat betekent dat er nog steeds een hoop thema’s en onderwerpen te bedenken zijn die een ander publiek aan zullen spreken. Denk bijvoorbeeld aan een podcast die speciaal is gericht op mensen die met pensioen zijn gegaan of mensen die het huishouden doen en gedurende de dag iets leuks op de achtergrond willen hebben in plaats van de televisie of muziek.
Podcasts hebben nog steeds een enorm terrein te winnen in Nederland, ondanks de opkomst van podcasts en de extreme populariteit ervan. Podcasts over bepaalde landen, specifieke programma’s of zelfs de casino-industrie worden misschien al mondjesmaat gemaakt, maar nog steeds niet op enorme schaal.
Het kan dus goed dat jij binnenkort een nieuwe niche vindt voor een nieuwe podcast en zo een nieuw publiek aanboort voor deze bijzondere vorm van entertainment en communicatie.