
25 Dennis Hoogervorst - DPG Media
Weetlust is het Vlaamse synoniem voor nieuwsgierigheid. En voor Dennis Hoogervorst - B2B research lead bij DPG media – is dat veruit de belangrijkste eigenschap die marktonderzoekers moeten hebben. In deze podcast een ode aan deze weetlust, door de enorme hoeveelheid leestips die Dennis in deze podcast deelt.
Met zijn team doet Dennis Hoogervorst onderzoek onder consumenten om adverteerders, mediabureaus en pers van insights te voorzien. Waarbij Dennis het leuk vindt als onderzoek een innovatief randje heeft. Bijvoorbeeld veel op het gebied van neuro en impliciet meten. Maar ook via experimenteren met biometrisch meten, gebruik maken van verschillende AI-tools en het ontwikkelen van een 3-dimensionaal segmentatiemodel waarbij je met een Microsoft Hololens kan zien waar merken in dat model staan, brengen Dennis en zijn team onderzoek naar een hoger niveau. .Zo lang de nieuwe technologieën maar praktisch toegepast worden en toegevoegde waarde bieden.
Volgens Dennis moeten we het belang van vakliteratuur niet onderschatten. Omdat we daardoor ons werk beter kunnen doen en omdat het enorm inspireert. In het tweede deel behandelen we daarom alleen maar boeken waar Dennis veel aan heeft gehad. Inspirerende boeken over gedragspsychologie, marketing, creativiteit in reclames en neuromarketing. Daarom een enorme lijst aan lees- en luistertips. Nieuwsgierig waarom Dennis deze aanbeveelt? Luister dan naar deze podcast.
Boeken:
Mistakes Were Made (but Not by Me): Why We Justify Foolish Beliefs, Bad Decisions, and Hurtful Acts - Carol Tavris and Elliot AronsonFriction: The Untapped Force That Can Be Your Most Powerful Advantage - Roger DooleyLemon: How the advertising brain turned sour - Orlando WoodThe Illusion of Choice - Richard ShottonHit Makers: How to Succeed in an Age of Distraction - Derek ThompsonThe Halo Effect: How Managers Let Themselves Be Deceived - Phil RosenzweigCopy Copy Copy: How to do smarter marketing by using other people's ideas - Mark Earls The Attention Economy And How Media Works - Karen Nelson-FieldBetter Brand Health: Measures and Metrics for a How Brands Grow World - Jenni Romaniuk Alchemy: The Surprising Power of Ideas That Don't Make Sense - Rory SutherlandAbsolut Book.: The Absolut Vodka Advertising Story - Richard W. LewisThe End of Print: The Graphic Design of David Carson - Lewis BlackwellPodcasts:
The Attention Podcast - Coen Olde Oldhof (Alpha.One)Richard Wiseman's On Your MindGIEPEvents:
Data & Analytics CongresIIeX (Insight Innovation eXchange)Organisaties:
SWOCCCustomer Insights Center (RUGCIC)Platform:
WARC.com
MI Inspiration: dé podcast voor marketing intelligence professionals
Dé podcast voor iedereen die geïnteresseerd is in Marketing Intelligence. Ewout Witte interviewt inspirerende specialisten op het gebied van Marketing Intelligence, om hun mening te horen over waar het vak anno nu staat en welke ontwikkelingen ze in de toekomst verwachten. Voor marktonderzoekers, marketeers, dataspecialisten en iedereen met een sterke binding met het vak die op zoek is naar een stukje extra kennis én inspiratie.
- Aantal afleveringen: 28
- Laatste aflevering: 2024-03-29
- Zaken en persoonlijke financiën Carrières Marketing