
253 - Product-market fit in een niche, Category creation en Diversiteit - Martijn Versteegen
In deze aflevering met Martijn Versteegen van IMAGIN.studio bespreken we:
- Van frustratie naar startup: Hoe een probleem bij LeasePlan leidde tot het oprichten van IMAGIN.studio.
- Het creëren van een nieuwe SaaS-categorie: Waarom er nog geen oplossing bestond en hoe IMAGIN.studio die markt moest ‘opvoeden’.
- Het binnenhalen van grote klanten als kleine startup:** Hoe ze zonder funding bedrijven uit de automotive Champions League wisten te overtuigen.
- Hyperfocus en schaalbaarheid: Waarom ze radicaal kozen om zich alleen te richten op het genereren van visuele content.
- Bootstrappen vs. funding: Waarom IMAGIN.studio bewust investeerders buiten de deur hield en hoe dat hun mindset heeft gevormd.
- Het bouwen van een remote-first team: Hoe ze met 20+ nationaliteiten een diverse en sterke organisatie opbouwden.
- HR en cultuur: Waarom een transparante en inclusieve vacaturetekst leidde tot honderden sollicitanten per rol.
- Toekomstvisie: Hoe IMAGIN.studio zich blijft onderscheiden en de markt verder ontwikkelt.
IMAGIN.studio: https://www.imaginstudio.com/
Leadinfo: www.leadinfo.com/
We Love SaaS: https://welovesaas.io/
SaaS Summit Benelux: https://saassummit.io/
Besproken boek: The Culture Map
We Love SaaS Podcast
In deze podcast gaat Johan de Wit in gesprek met bazen en managers van SaaS bedrijven. Je hoort alles over het bedenken, bouwen en schalen van een succesvolle SaaS business.
- Aantal afleveringen: 275
- Laatste aflevering: 2025-07-30
- Zaken en persoonlijke financiën